Naslov Redizajn web stranica tvrtke Zimo digital
Naslov (engleski) Redesigning the Zimo digital company website
Autor Vedran Mihalić
Mentor Mario Tomiša (mentor)
Član povjerenstva Dean Valdec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Ivančić Valenko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Tomiša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-10-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak Britanski znanstvenik Tim Berners Lee u prosincu 1989. godine izrađuje dokument pod
nazivom „Information management: A proposal“ putem kojeg iznosi molbu institutu CERN za
odobrenjem i financiranjem projekta kojem je cilj kao krajnji rezultat razmjena hiperteksutalnih
datoteka. Početkom 1990. godine dobiva rješenje o odobrenju projekta i počinje s radom na
projektu. Do 6. kolovoza 1991. godine izrađuje sve potrebne alate, tehnologije i infrastrukturu
potrebnu za izradu i objavu web stranice te objavljuje prvu web stranicu. 1992. godine kongres
Sjedinjenih Američkih Država donosi odluku da se internet može koristiti i u komercijalne svrhe
te počinje nagli razvoj web tehnologija i web stranica.
U razdoblju od objave prve web stranice do danas razvijeni su mnogi alati, njihove inačice
kao i tehnologije za izradu i objavu web stranica, što je dovelo do objave velikog broja web
sadržaja posljednjih godina, a web stranice su postale nezaobilazan dio marketinga i oglašavanja,
ali i načina prodaje proizvoda i usluga putem weba. Isto tako razvoj tehnologija putem kojih se
može pristupiti web sadržaju omogućuje da se sadržaju pristupa bez obzira na vrijeme i mjesto.
Tako se sadržaj, osim putem računala, može pregledavati putem pametnih telefona, tableta,
pametnih satova, televizora i slično.
Kako bi se privukao veći broj posjetitelja web stranica mora biti u potpunosti funkcionalna i
ugodna za pregledavanje te mora zadovoljiti korisničko iskustvo kako bi posjetitelj ili kupio
proizvod ili se ponovo vratio na istu. Osim toga, web stranice moraju biti prilagođene za ranije
spomenute uređaje na način da se njihov prikaz i važnost prikazivanja elemenata ne razlikuje
znatno među pojedinim uređajima.
Obzirom da danas postoji veliki broj sadržaja i da je postalo gotovo pa pravilo da svako
poduzeće posjeduje vlastitu web stranicu bez obzira o kojoj vrsti web stranice se radilo, ona
uvijek mora pratiti trend dizajna i funkcionalnosti kako bi ostvarila što bolje korisničko iskustvo
i naposljetku opravdala svoju postojanost i isplativost. Upravo iz tog razloga potrebne su
redovne promjene i dorade na web stranicama bez obzira radilo se o dizajnerskim promjenama
ili o promjenama u funkcionalnosti web stranice.
U daljnjem sadržaju raditi će se upravo o redizajnu web stranice, te će se navesti cjelokupni
postupak rada ne takvom projektu.
Sažetak (engleski) In December of 1989 British scientist Tim Berners-Lee drafted a document entitled
„Information Management: A Proposal“ in which he applicated CERN Institute for approval and
financing project which had exchange of hypertextual data as main purpose. In early 1990, he
received a decision on approving of the project and he begins to work on it. By August, 6th
1991, he made all of the necessary tools, technology and infrastructure that was needed to
produce and publish a website and he had launched the first website. In 1992 Congress of the
United States makes the decision that internet can be used for commercial purposes and that was
a begining of a rapid development of web technology.
In the period of the first site was published since today many tools and technologies for
creating and publishing web pages have been developed, which has led to the publication of a
great number of web content in recent years, and websites have become an indispensable part of
the marketing and advertising, as well as selling products and services via web. Development of
technologies allowed access to web content through computer, smatphone, tablet, smart watch
and television regardless of time and place.
In purpose of gaining a larger number of visitors, website should be fully functional and
enjoyable to browse. Also, in purpose of returning the visitor, or to buy a product, website
should satisfy the user experience. Web site must be adapted to the previously mentioned devices
where the appearance of elements on the website does not differ significantly between individual
devices.
Since there is a great number of content on the internet and that it has almost become the rule
that each company has its own website, it should always follow the trend of design and
functionality in order to achieve the best user experience and ultimately justify its durability and
cost effectiveness. This is why the changes on the website are necessary. Whether it is the design
changes or changes in the functionality of the site.
Topic of this paper is redesigning of the website, and it indicates the overall process of work
on such a project.
Ključne riječi
HTML
CSS
PHP
WordPress
CMS
korisničko iskustvo
Ključne riječi (engleski)
HTML
CSS
PHP
WordPress
CMS
User expirience
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:620782
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-18 14:46:22