Sažetak | Prilikom opsežne obrade teme diplomskog rada, nekoliko činjenica se isticalo u gotovo svim
dijelovima rada. Za današnje dinamično i nesigurno poslovanje između velikog broja
proizvođača i njihovih proizvoda konkurentnost postaje ključno pitanje opstanka na tržištu.
Na pitanje „kako biti bolji od drugih?“, kao odgovor nameće se:“ nužno je biti drukčiji, da bi
se postalo boljim!"1. Danas nije dovoljno biti djelotvoran i ostvariti profite već je ključno
diferencirati se od konkurencije te tako stjecati i održavati konkurentsku prednost.
Inovativnost i lansiranje novog proizvoda kao jedan od segmenata diferencijacije mora
sustavno pratiti proces prepoznavanja tržišnih prilika, identifikacije i odabira ciljne skupine
potrošača, kombinacije elemenata marketinškog miksa sa kojim će se djelovati na svaku od
skupina te odabira strategije i strateških ciljeva. Kroz taj napor konkurentnost stvaramo
unutar dviju skupina činitelja, vanjskih u okolini na koje ne možemo utjecati te unutarnjim
čimbenicima organizacije na koje ljudi imaju utjecaj. Upravo u tom kontekstu promatramo
lansiranje novog proizvoda na tržište. „Nesumnjivo je uloga poduzeća koja se probija na
tržište popraćena pogreškama, ali se općenito smatra da su pioniri bogato nagrađeni.“2
Pritom je odgovarajuća izgradnja elemenata marketing miksa podržana sistematskim
provođenjem planiranih aktivnosti, jedina sigurnost u uspjeh i prihvat novog proizvoda na
tržištu. Razvijaju se one osobine koje će biti prihvatljive i koje će zadovoljiti potrebe
odabranog segmenta. Definiranjem cijene novog proizvoda potrebno je naći optimalan
omjer između spremnosti kupca da plati „nešto više“ i proizvođača da ostvari projicirane
profite. Pravodobno plasiranje proizvoda u prilagođeni kanal prodaje velika je prednost
„pionira“ proizvoda koji stvara novu kategoriju. Osim što je u mogućnosti odabrati kanal
prodaje pionir postavlja uvjete i pravila u tom segmentu. Nadalje promocija je vrlo važan
element prilikom lansiranja novog proizvoda na tržište. Informiranjem i upoznavanjem
proizvoda cilj je inovaciju približiti potrošačima i usaditi je u njihovu svijest na duže
vrijeme. Kroz životni ciklus proizvoda ne samo da se predviđa uspjeh novog proizvoda nego
se preispituju strategije i planovi te ih se eventualno prilagođava i mijenja tijekom ciklusa.
Na taj način osim prihoda, poduzeće stječe iskustvo, razvija ekonomiju obujma, stvara
pričuve i priprema se za potencijalno sniženje cijena u trenu kad se pojavi konkurencija koja
će imitacijama željeti dio unosnog tržišnog udjela. |
Sažetak (engleski) | During extensive work on the graduate thesis, several facts stood out in almost all parts of
the thesis. For today's dynamic and uncertain business between a large number of
manufacturers and their products, competitiveness becomes the key issue of survival on the
market. When asked "how to be better than the others?", the answer is: "It is necessary to be
different to become better!" Today it is not enough to be effective and to make profits, but it
is crucial to differ from competition by gaining and maintaining the competitive
advantage. Innovating and launching of the new product as one of the differentiation
segments must continuously follow the process of recognizing market opportunities,
identifying and selecting a target consumer group, combining the elements of a marketing
mix that will influence all the groups and selecting strategies and strategic goals .This effort
is creating competitiveness within two groups of factors, external in the environment that we
cannot influence and internal, organizational which is affected by people. In this context, we
are monitoring the launching of a new product on the market. "Without the doubt, the role of
the company who penetrates the market is followed by mistakes, but general opinion is that
pioneers are generously awarded. " The appropriate development of the marketing mix
elements, supported by systematic implementation of planned activities is the only assurance
of success and new product acceptance on the market. Those qualities that will be acceptable
are developing together with those that will meet the needs of the selected segment. By
defining the price of a new product, it is necessary to find the optimal ratio between the
customer's willingness to pay "something more" and the manufacturer realization of the
projected profits. Timely product placement in a custom channel sale is a great advantage of
the "pioneer" product that creates a new category. Other than having a possibility to choose
a sales channel, the pioneer sets the terms and conditions in that segment. Furthermore,
promotion is a very important element when launching a new product on the market. By
informing and getting to know the product, the goal is to bring innovation closer to
consumers and to put it into their mind for a long time. During product life cycle, is not only
foreseeing the new product success, but is reviewing strategies and plans, and eventually is
adapting and changing them over the cycle. In this way, besides profit, the company makes
experience, develops volume economics, generates reserves and is preparing for a potential
price cut in the moment when appears a competitor which will try to take a part of the
market share by imitating. |