Sažetak | Sažetak
Računalne igre danas više nego ikad zaokupljuju djecu i adolescente što u velikoj mjeri zabrinjava njihove roditelje, učitelje, ali na kraju i stručnjake koji se bave tim fenomenom. Postoje razne vrste videoigara, neke od njih pospješuju koordinaciju, snalaženje, kontrolu i rješavanje problema, no postoje i one nasilne, oko kojih se često spominju negativni učinci na djecu, a upravo takvim igrama bavit će se ovaj rad. U problemu oko nasilnih videoigara spominju se povećanje agresije, socijalna izolacija, teškoće u društvenim odnosima, zanemarivanje drugih aktivnosti i razvijanje opasne ovisnosti. Dječji je mozak najranjiviji i upravo zato nad njima stoji najveća opasnost od nasilnih videoigara, a zbog velike količine agresije, znanstvenici i stručnjaci strahuju od razvijanja neosjetljivosti na nasilje, mogućnost imitiranja radnji likova i poistovjećivanje realnog nasilja kroz stalni boravak u nasilnoj fikciji. Postoje zagovornici pozitivnih utjecaja nasilnih videoigara, no struka daje jasna upozorenja, a kroz ovaj rad istraživanjem i pregledom literature analizirat će se postoji li mogućnost razvoja agresije, ovisnosti i zanemarivanja obveza igranjem nasilnih videoigara. Računalne igre popularnije su nego ikad, djeca više nisu u ˝trendu˝ u svojem razredu ukoliko ne igraju trenutno popularnu videoigru, ne savladaju određenu misiju ili ne ubiju dovoljan broj protivnika. Računalne su igre i jednom od najčešćih tema školskih hodnika. Čvrsti dokazi za loš utjecaj ne postoje, no isto tako ne postoje ni kod pozitivnih utjecaja, a na kraju ovog rada kroz rezultate istraživanje, direktne primjere i literaturu više toga upućuje na negativnost, nego pozitivnost igranja nasilnih videoigara. |