Naslov | Poslovno odijevanje - komuniciranje odjećom |
Naslov (engleski) | Business clothing - clothing as a form of communication |
Autor | Matea Lukić |
Mentor | Ljubica Bakić-Tomić (mentor) |
Član povjerenstva | Jadranka Lasić-Lazić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Damira Đukec (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ljubica Bakić-Tomić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica |
Datum i država obrane | 2019-02-27, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću |
Sažetak | Odijevanje je jedan od elemenata neverbalne komunikacije. Jednostavno, odabirom odjeće šaljemo poruku o sebi odnosno neverbalno komuniciramo s poslovnom, ali i neposlovnom okolinom. Prije nego što ljudi uopće počnu razgovarati jedni s drugima njihova odjeća daje izjavu koja izražava njihov spol, dob, klasu, okupaciju, podrijetlo i osobnost, kao i ono što jesu ili što žele biti u određenom trenutku. To je izrazito važno i u poslovnom svijetu. Velik broj tvrtki propisuje službene kodekse odijevanja za svoje zaposlenike s ciljem stvaranja i prezentiranje profesionalne slike i imidža.
Kroz teorijski dio rada objašnjeni su temeljni pojmovi vezani uz temu; komunikacija, moda, stil, odijevanje i dress code. Nakon toga objašnjena je važnost odjeće kao komunikacijskog sredstva u poslovnom svijetu te teorijski definirani i objašnjeni preporučeni načini poslovnog odijevanja.
Kroz istraživački dio dobiveni su odgovori na to u kojoj mjeri su pravila odijevanja zastupljena na radnim mjestima u Republici Hrvatskoj, kakve su navike odijevanja poslovnih ljudi u Hrvatskoj te koliko je za njih odjeća važna u poslovnom svijetu
Hipoteze su formirane na temelju pitanja o tome koji spol pridaje više pažnje odabiru poslovne odjeće, koja životna dob pridaje više pažnje odabiru poslovne odjeće, postoji li povezanost između veličine tvrtke i postojanja kodeksa odijevanje, te kakav stav ispitanici imaju u pogledu poslovne odjeće.
Primarni podaci prikupljani su pute on-line anketnog upitnika podijeljenog putem društvene mreže Facebook u periodu od 1. siječnja do 10. siječnja 2019. godine. U istraživanju je sudjelovalo 128 ispitanika.
Analizom rezultata utvrđena je točnost triju od ukupno četiri hipoteza. Potvrđeno je kako žene pridaju više pažnje odabiru poslovne odjeće nego muškarci, da postojanje kodeksa ovisi o veličini tvrtke te da ispitanici imaju neutralan stav u pogledu poslovne odjeće. Hipoteza koja glasi kako ispitanici mlađe životne dobi pridaju više pažnje odabiru poslovne odjeće u odnosu na ispitanike srednje i starije životne dobi nije potvrđena. |
Sažetak (engleski) | Clothing is one of the elements of nonverbal communication. Simply, by the way we dress, we send a message about ourselves and communicate with our immediate business environment. Before people start talking to each other their clothes gives a statement expressing their gender, age, class, occupation, origin and personality, as well as what they are or what they want to be at that particular moment. That is very important in the business world as well. A large number of companies prescribe official dress codes for their employees with the aim of creating and presenting professional image.
Through the theoretical part of the paper explained are the basic concepts related to the topic; communication, fashion, style, dressing up and dress code. After that, followes an explanation of the importance of clothing as a communication tool in the business world and review of recommended ways of business clothing.
The second part of this paper deals with research into the extent to which dress codes are represented in the workplaces in Croatia, research about what are the habits of dressing up for business and how important business clothing is for business people in Croatia.
The primary data was collected by the on-line questionnaire distributed through the social network - Facebook in the period from 1 January to 10 January 2019. The survey involved 128 respondents.
The analysis of the results determined the accuracy of three out of four hypotheses. It is confirmed that women give more attention to the choice of business clothes than men, that the existence of dress code depends of the company size and that respondents have a neutral attitude towards business clothing. The hypothesis that says that respondents of younger age give more attention to the choice of business clothing compared to middle-aged and older adults is not confirmed. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:122:277334 |
Studijski program | Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2019-03-25 13:53:34 |