Sažetak | Ofsetni je tisak u današnje vrijeme najraširenija tehnika tiska, a u prilog tome idu visoka
kvaliteta otiska i niska proizvodna cijena. Kvaliteta završnog grafičkog proizvoda uvelike utječe
na zadovoljstvo, kako kupca, tako i krajnjih korisnika grafičkih proizvoda, a zadovoljstvo kupca
i krajnjih korisnika je važno za daljnji ugled tvrtke. Kvaliteta otisnutih araka je zadovoljena pod
uvjetom da su svi otisnuti arci jednaki odobrenom arku, no, s obzirom da je to zbog različitih
tehnoloških, ljudskih, prostornih, klimatskih i drugih uvjeta jako teško postići, postoje definirane
granice tolerancije za odstupanje od odobrenog arka. Vrlo važan čimbenik za kvalitetan tiskarski
proces je kontrola kvalitete otiska, koja se obavlja vizualnom ili instrumentalnom metodom, što
je detaljnije objašnjeno u radu. U radu se govori i o načinu i preporučenoj učestalosti provođenja
vizualne kontrole kvalitete tiska i parametrima koji utječu na interval kontrole kvalitete tiska.
Pobrojano je dvadeset pet pogrešaka u tisku koje se utvrđuju vizualnom kontrolom tiska, čiji su
razlozi pojavljivanja na otisku objašnjeni na temelju knjige „Upravljanje kvalitetom ofsetnofg
tiska“ autora dr. sc. Igora Zjakića, a pogreške su vizualno potkrijepljene otisnutim primjercima.
Istraživački dio rada posvećen je pogreškama u tisku, a na to me potaknula želja za odgovorom
na pitanje jesu li za greške u procesu tiska krivi starost stroja, održavanje stroja, znanje i iskustvo
strojara ili pak neki drugi faktori. Dobivanje odgovora na navedeno pitanje ujedno je i cilj
provedenog istraživanja. Analizom rezultata istraživanja došla sam do zaključka da su za
greškama u procesu tiska pridonose održavanje i starost stroja, znanje, iskustvo i zainteresiranost
za posao strojara, ali i kvaliteta papira, stanje boja i svih ostalih sredstava koji se koriste u
procesu tiska i klimatski uvjeti prostorije u kojoj se tiskarski stroj nalazi. |