Sažetak | Turistička, i uopće razvojna politika, u pravilu, je fokusirana na povećanje osnovnih smještajnih kapaciteta. Potreba turista za mirovanjem vozila u destinaciji jedna je temeljnih odrednica prometno turističke potraţnje. Istraţivanja zadovoljstva posjetitelja destinacije pokazuju niţu razinu zadovoljstva ukoliko nema dovoljno parkirališnih prostora. Moţe se zaključiti da dovoljan kapacitet i pravilna lociranost parkirališnih prostora povećava zadovoljstvo turista, a time i kvalitetu turističkog proizvoda.
Potreba za parkiranjem vozila jedna je temeljnih odrednica prometno turističke potraţnje u destinaciji. Lokacija parkirališta, prostorni raspored, kapacitet, udaljenost od izvora potraţnje za uslugom i značajke usluge sastavnice su kvalitete turističkog proizvoda destinacije. Dominacija automobilskog prometa u turističkim tokovima u kombinaciji s velikim udjelom hotelskog smještaja rezultirali su interesom za istraţivanjem značajki parkirališne usluge u hotelima i razine zadovoljstva istom.
U ovom diplomskom radu obraĎeno je nekoliko osnovnih tema o problemima koje stvara manjak parkirališnih mjesta, njihova dostupnost i kvaliteta u turističkim destinacijama.
U tu svrhu provedeno je istraţivanje putem web anketiranja na uzorku od 615 ispitanika. Na temelju provedenog istraţivanja potvrĎene su pretpostavke da je dostupnost i kvaliteta parkirališnog mjesta itekako vaţan čimbenik pri odabiru turističke destinacije.
U radu su prikazana razna suvremena rješenja u rješavanju manjka parkirnih mjesta u turističkim destinacijama, poput uvoĎenja javnog putničkog prijevoza, „Park & Ride“ sustava, „carsharing“ i „carpooling“ sustav dijeljenja automobila, zatim inteligentni transportni sustavi u funkciji parkiranja, a sve u cilju zadovoljenja turističke potraţnje za parkirnim mjestima.
Zadovoljiti prometno-turističku potraţnju za kretanjem i mirovanjem u kvalitativnom i kvantitativnom smislu bitna je odrednica šireg konteksta mobilnosti u turističkoj destinaciji.
Odgovarajuće „zbrinjavanje“ automobila turističkih posjetitelja od strane turističkih destinacija smanjuje nezadovoljstvo gostiju, pri čemu im se otvara mogućnost da se kreću po destinaciji neopterećeni brigom o svom automobilu. Oni se tada mogu fokusirati na aktivnosti koje su planirali (rekreaciju, sport, zabavu, odmor, ...), sadrţaje koje su imali namjere posjetiti (povijesni i kulturni lokaliteti, dogaĎaji, gastronomska i enološka ponuda, ...) ne stavljajući planove u kontekst „gdje ću parkirati, hoću li pronaći slobodno parkirno mjesto, što ću učiniti ako se to dogodi, koliko dugo mogu ostaviti automobil, koliko ću platiti parkiranje? |