Sažetak | Ovim radom u prvom redu istražujemo u kojoj mjeri promatrana generacija - Milenijalci, koje u radu definiramo kao osobe u dobi između 20-ak i 40-ak godina, shvaćaju pojam medijske pismenosti i vrednovanje medijskih sadržaja u digitalno doba. Pritom smo svjesni kako promatramo generaciju koja je nedovoljno istražena, kojoj se ne pridodaje prevelika pozornost, a upravo je ta generacija ona koja kreira svijet u kojem danas živimo. Oni čine veći dio radne snage, uspinju se na najviše položaje unutar kompanija te su svojim načinom života, u ovo digitalno doba, medijska publika koja je ujedno i kreator medijskih sadržaja. Kreiraju sadržaj, neki svjesno, neki podsvjesno, nedovoljno razmišljajući o trajnosti onoga što ostaje zapisano u online svijetu. Promatramo i istražujemo koliko su Milenijalci svjesni svoje uloge u današnjem društvu, osjećaju li odgovornost prema sadržaju koji čitaju, dijele i objavljuju, ali i koliko shvaćaju potrebu za analiziranjem i kritikom određenih poruka koje im se šalju putem medija.
Za svaku generaciju vežu se druge karakteristike, što sa sobom u tehnološkom smislu donosi iznimno brz razvoj i napredak. Upravo su najveći zamah u tehnološkom napretku doživjeli Milenijalci. Osobe koje su rasle s mobitelima, internetom, računalima, društvenim mrežama itd. O medijskoj pismenosti se s druge strane mnogo govori, međutim jesu li ti projekti, istraživanja, platforme, prezentacije ili nešto drugo doprli do generacije Milenijalaca? Većina dostupnih informacija o medijskoj pismenosti govori prilagođeno za školarce, s naglaskom na osnovnoškolce. Međutim oni su već nova generacija koja uči drugačije norme, nove medije i nikako ne može dobiti jednaku edukaciju kakvu trebaju iskusniji Milenijalci. Naglasak stavljamo na pismenost digitalnih medija i poticanju digitalnog angažmana u njegovu kritičkom obliku. Uvidjevši da nedostaju eksperimentalne studije i istraživanja koje bi razjasnile kakvo je shvaćanje medija, digitalnog doba i medijske pismenosti među Milenijalcima, proveli smo istraživanje i u ukupno 11 poglavlja ovim radom pokušali dati nekoliko odgovor na dosad nepostavljena pitanja, s ključnom mišlju - Što je potrebno da ta generacija bude generacija znanja? |
Sažetak (engleski) | This paper primarily explores the extent to which a particular observed generation - Millennials, which we define as people between the ages of 20 and 40, understand the concept of media literacy and the evaluation of media content in the digital age. At the same time, we are aware that we are looking at a generation that has been insufficiently researched, to which not much attention is paid, and it is precisely this generation that is creating the world in which we live today. They make up the majority of the workforce, rise to the highest positions within companies and are, wit their way life, a media audience which is the creator of media content. They create content, some consciously and some subconsciously, not thinking enough about the permanence of what remains written in the online world. We observe and explore how much Millennials are aware of their role in today’s society, whether they feel responsible for the content they read, share and publish, but also how much they understand the need to analyze and critique certain messages sent to them through the media.
Different characteristics are associated with each generation, which brings with it, in technological terms, extremely rapid development and progress. It is the Millennials who have experienced the greatest momentum in technological progress. People who grew up with cell phones, the internet, computers, social media, etc. On the other hand, there is a lot of talk about media literacy, but have these projects, research, platforms, presentations, or anything else reached the Millennial generation? Most of the available information on media literacy speaks for schoolchildren, with an emphasis on primary those in elementary school. However, they are already a new generation that learns different norms, new media, and can by no means get the same education that more experienced Millennials need. We place emphasis on digital media literacy and encouraging digital engagement in its critical form. Realizing that there is a lack of experimental studies and research that would clarify the understanding of media, digital age and media literacy among Millennials, we conducted research and in a total of 11 chapters in this paper tried to answer the question - What does it take for this generation to be a generation of knowledge? |