Sažetak | U ovom završnom radu obrađivat će se tematika reprezentacije rodnih uloga u medijima. Cilj
ovog završnog rada je temeljito analizirati način na koji su rodne uloge prikazane u medijima,
istražujući posebice utjecaje i izazove koji proizlaze iz takvih prikaza. Koristeći
interdisciplinarni pristup koji obuhvaća aspekte medijskih studija, sociologije, psihologije i
rodne teorije, ovaj rad će istražiti kako mediji oblikuju percepciju rodno određenih uloga,
kako se takvi prikazi doživljavaju u društvu i kakav utjecaj imaju na društvo u cjelini. U
uvodnom dijelu rada postavljaju se temeljni koncepti i ciljevi. Rad počinje analizom početaka
20. stoljeća i nastavlja se kroz ključna razdoblja od 1960-ih do 2010-ih, te se završava u
suvremenom trenutku. Nastavlja se u smjeru podrobnije analize američke kinematografije te
njezine reprezentacije rodnih uloga u medijima. Koristi se feministička i rodna teorija za
analizu medijske reprezentacije rodnih uloga, uključujući rodnu perspektivu u medijskim
studijima, feminističku analizu medijskih narativa, rodni aktivizam, online medije i izazove
vezane uz rodnu reprezentaciju, medije i LGBTQ+ zajednicu, te edukaciju i svijest o rodnim
pitanjima u medijskim sadržajima. Nadalje, slijedi istraživači dio rada u kojem je prvobitno
opisana metodologija korištena za analizu reprezentacije rodnih uloga u medijima na
konkretnim primjerima. Detaljna analiza obuhvaća seriju „Sex and the City" i njen nastavak
„And Just Like That". U novom nastavku serije „And Just Like That", glavne protagonistice
su prošle kroz značajne promjene nakon više od dvadeset godina od originalnog serijala.
Serije istražuju suvremene probleme vezane uz rodne uloge, identitet, majčinstvo i
profesionalne izazove u vremenu kada su snimane, te novi nastavci donose raznolikosti kroz
nove likove koji predstavljaju različite spolne i seksualne identitete. Glavna svrha istraživanja
je dublje razumjeti kako su oba serijala interpretirala koncepte rodnih uloga i kako su te
interpretacije utjecale na promjene u društvu. Medijska reprezentacija spolova varira s
vremenom i medijima, od tradicionalnih stereotipa do sve veće raznolikosti u suvremenim
produkcijama. Mediji oblikuju rodni identitet i očekivanja, ponekad promovirajući nerealne
ideale ljepote i tradicionalne uloge. Međutim, medijska pismenost, raznolikost u produkciji i
otvoreni dijalog mogu pomoći u ublažavanju negativnih utjecaja. Ključno je podržavati
različite priče i likove koji odražavaju stvarnu raznolikost i educirati o kritičkom razmišljanju
o medijskim porukama kako bi se postigla rodna ravnopravnost. |