undergraduate thesis
Learning disabilities and behavior in children

Jelena Miklečić (2016)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
Metadata
TitleSmetnje učenja i ponašanja u dječjoj dobi
AuthorJelena Miklečić
Mentor(s)Ivana Živoder (thesis advisor)
Abstract
Smetnje učenja i ponašanja često su prisutni u dječjoj dobi. Ovi poremećaji mogu varirati po težini, intenzitetu te prisutnosti pojedinih simptoma. Obično se smetnje učenja i ponašanja otkriju u kasnoj predškolskoj dobi, kad dijete krene u školu ili neposredno prije samog upisa u školu. U prepoznavanju navedenih smetnji naglašena je multidisciplinarna uloga stručnjaka iz različitih područja te uloga roditelja i učitelja. Da bi što ranije i uspješno prepoznali smetnje, važno je kontinuirano educirati roditelje, učitelje i druge osobe koje sudjeluju u radu s djetetom. Često je potrebno dulje vrijeme kako bi se smetnje definirale i kako bi se moglo djelovati u smjeru smanjenja i/ili uklanjanja istih. Zajednica još uvijek nedovoljno ulaže u centre koji bi adekvatno dijagnosticirali i pružili skrb u otklanjanju smetnji. Dugotrajan rad s djetetom na više različitih područja, smetnje može ublažiti i/ili ukloniti, pri čemu je ključna potpora i razumijevanje okoline. Multidisciplinaran tim stručnjaka, u koji je uključena i medicinska sestra, uz specifične terapije, radi s djecom u cilju bolje socijalizacije, društveno prihvatljivog ponašanja, potiče djecu na inicijativu da stalno uočavaju i rješavaju probleme, rade na djetetovu samopoštovanju i samopouzdanju kako bi odrasli u sigurne, mlade ljude. Tijekom izrade završnog rada provedeno je istraživanje među roditeljima predškolske djece kako bi dobili informacije o upućenosti roditelja u poremećaje učenja, pažnje i hiperaktivnosti. Rezultati istraživanja su pokazali da je većina roditelja, 43,9%, djelomično upoznata koji sve poremećaji spadaju u poremećaje učenja, a 48,2% roditelja bi djelomično znalo prepoznati simptome poremećaja. Iz rezultata je također vidljivo da 62,5% roditelja informacije dobiva preko Internetskih stranica dok samo njih 5,7% preko stručnih emisija na TV- u ili radiju. Više od polovine roditelja (54,5%) izjasnilo se da su im informacije djelomično dostupne i razumljive, 91,2% misli da treba više informirati javnost o poremećajima, a njih čak 92,2% misli da je potrebna edukacija roditelja školske i predškolske djece.
Parallel title (English)Learning disabilities and behavior in children
Committee MembersAndreja Brajša-Žganec (committee chairperson)
Ivana Živoder (committee member)
Andreja Bogdan (committee member)
GranterSveučilište Sjever
Lower level organizational unitsSveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
PlaceKoprivnica
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineBIOMEDICINE AND HEALTHCARE
Clinical Medical Sciences
Nursing
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeNursing
Academic title abbreviationbacc. med. techn.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-10-26
Parallel keywords (Croatian)dijete poremećaji učenja ADD/ADHD multidisciplinaran tim edukacija istraživanje
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:280059
CommitterJasna Kosić