završni rad
Smetnje učenja i ponašanja u dječjoj dobi

Jelena Miklečić (2016)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
Podaci o radu
NaslovSmetnje učenja i ponašanja u dječjoj dobi
AutorJelena Miklečić
Voditelj/MentorIvana Živoder (mentor)
Sažetak rada
Smetnje učenja i ponašanja često su prisutni u dječjoj dobi. Ovi poremećaji mogu varirati po težini, intenzitetu te prisutnosti pojedinih simptoma. Obično se smetnje učenja i ponašanja otkriju u kasnoj predškolskoj dobi, kad dijete krene u školu ili neposredno prije samog upisa u školu. U prepoznavanju navedenih smetnji naglašena je multidisciplinarna uloga stručnjaka iz različitih područja te uloga roditelja i učitelja. Da bi što ranije i uspješno prepoznali smetnje, važno je kontinuirano educirati roditelje, učitelje i druge osobe koje sudjeluju u radu s djetetom. Često je potrebno dulje vrijeme kako bi se smetnje definirale i kako bi se moglo djelovati u smjeru smanjenja i/ili uklanjanja istih. Zajednica još uvijek nedovoljno ulaže u centre koji bi adekvatno dijagnosticirali i pružili skrb u otklanjanju smetnji. Dugotrajan rad s djetetom na više različitih područja, smetnje može ublažiti i/ili ukloniti, pri čemu je ključna potpora i razumijevanje okoline. Multidisciplinaran tim stručnjaka, u koji je uključena i medicinska sestra, uz specifične terapije, radi s djecom u cilju bolje socijalizacije, društveno prihvatljivog ponašanja, potiče djecu na inicijativu da stalno uočavaju i rješavaju probleme, rade na djetetovu samopoštovanju i samopouzdanju kako bi odrasli u sigurne, mlade ljude. Tijekom izrade završnog rada provedeno je istraživanje među roditeljima predškolske djece kako bi dobili informacije o upućenosti roditelja u poremećaje učenja, pažnje i hiperaktivnosti. Rezultati istraživanja su pokazali da je većina roditelja, 43,9%, djelomično upoznata koji sve poremećaji spadaju u poremećaje učenja, a 48,2% roditelja bi djelomično znalo prepoznati simptome poremećaja. Iz rezultata je također vidljivo da 62,5% roditelja informacije dobiva preko Internetskih stranica dok samo njih 5,7% preko stručnih emisija na TV- u ili radiju. Više od polovine roditelja (54,5%) izjasnilo se da su im informacije djelomično dostupne i razumljive, 91,2% misli da treba više informirati javnost o poremećajima, a njih čak 92,2% misli da je potrebna edukacija roditelja školske i predškolske djece.
Ključne riječidijete poremećaji učenja ADD/ADHD multidisciplinaran tim edukacija istraživanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)Learning disabilities and behavior in children
Povjerenstvo za obranuAndreja Brajša-Žganec (predsjednik povjerenstva)
Ivana Živoder (član povjerenstva)
Andreja Bogdan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOMEDICINA I ZDRAVSTVO
Kliničke medicinske znanosti
Sestrinstvo
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaSestrinstvo
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. med. techn.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-10-26
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:280059
PohranioJasna Kosić