Abstract | Pregledom brojne literature o primjeni marketinga u elektroničkom okruženju vidljivo je kako
se pojmovi internetski, elektronički, interaktivni, digitalni i online marketing uglavnom
koriste kao istoznačnice.
Internet je najznačajniji interaktivni medij; gotovo da nema područja o kojem se danas na
Internetu ne mogu pronaći informacije. Zbog toga ima sve veći broj korisnika, a
time i auditorija promidžbenih poruka.
Oglašavanjem se smatra svaki plaćeni oblik javnog obavještavanja s namjerom neposrednog
ili posrednog utjecaja na prodaju proizvoda i usluge.
U današnjem tržišnom okruženju uspjeh ostvaruju samo oni koji prate trendove, te ostvaruju
poseban odnos sa svojim potrošačima. Ili će se isticati i biti drukčiji ili će se izgubiti u
mnoštvu marketinga oko nas. Jer svatko nešto prodaje.
Pojavom Interneta i internetskih pretraživača devedesetih godina prošloga stoljeća Internet je
postao neizbježan kanal komunikacije ili prodaje, te zastupa vrlo važan segment u
marketinškim aktivnostima.
Internet nam pruža mnogobrojne mogućnosti u prenošenju informacija. Najvažnije je sadržaj
koji želimo plasirati u javnosti najprije pažljivo osmisliti i provjeriti. Nakon toga slijedi i
sama implementacija, odnosno, opredjeljenje kako i na koje načine će se informacijama
upravljati.
Sredstva koja nam stoje na raspolaganju zaista su mnogobrojna. Web stranice, društvene
mreže, blogovi, elektroničke knjige, ilustracije, fotografije, audio i video sadržaj, te stvari
poput prikrivenog oglašavanja, igara, te virtualne stvarnosti. Također postoji mogućnost
interakcije i sudjelovanja u razgovorima na blogovima, forumima, chat-roomovima i drugi.
Sve navedene tehnike oglašavanja i komuniciranja međusobno povezuje činjenica da se
organizacije svih vrsta ponašaju kao izdavači, generirajući sadržaj koji su ljudi željni
konzumirati. |