Abstract | Današnjicu je teško zamisliti bez multimedije. Susreće se u novinama, časopisima, web stranicama, reklamama, objavama na društvenim mrežama, računalnim igrama, virtualnim šetnjama, filmovima itd. Jedna od grana multimedije je i 3D modeliranje. Osim u računalnim igrama, 3D se koristi i u animaciji i vizualizaciji objekata i prostora koji još ne postoje kako bi potencijalni klijenti mogli lakše vidjeti svoj budući stambeni ili poslovni prostor, hotel ili brod za krstarenje. Kako bi takav prostor izgledao što stvarnije potrebno je raditi detaljne modele, pažljivo birati i prilagođavati teksture i paziti na osvjetljenje. Tek kada su zadovoljena ta tri kriterija može se reći da je vizualizacija uspješna. Modelirati se može u raznim programima, a ovaj rad radit će se u Blenderu.
U završnom će se radu objasniti osnovni pojmovi vezani uz poligonalno modeliranje, teksturiranje i renderiranje u Blenderu koji će se primijeniti u izradi realističnog interijera. Ideja je prikazati sve prednosti i mogućnosti ovog besplatnog programa kojeg je jako lako naučiti s obzirom na količinu videa na YouTubu.
Fokus će biti na izradi realističnih modela namještaja i detalja u prostoru. Osim toga proći će se kroz osnovno teksturiranje i osvjetljenje koje će na kraju doprinijeti realističnijem 1izgledu same scene.
Izrađivat će prikaz dijela interijera koji se sastoji od kuhinje s otokom, dnevne sobe i blagovaonice. Prvi korak je izrada potrebnih modela namještaja, zidova, vrata, prozora i poda. Nakon toga slijedi teksturiranje tih modela. Nakon toga slaže se rasvjeta, okolina koja se vidi kroz prozor i završni korak je render scene pomoću kamere. |
Abstract (english) | Today's life is hard to imagine without multimedia. It is found in newspapers, magazines, websites, advertisements, posts on social networks, computer games, virtual walks, movies, etc. One of the branches of multimedia is 3D modeling. In addition to computer games, 3D is also used in animation and visualization of objects and spaces that do not yet exist, so that potential clients can more easily see their future residential or business premises, hotel or cruise ship. In order for such a space to look like it is really necessary to make detailed models, carefully choose and adjust textures and pay attention to lighting. Only when these three criteria are met can the visualization be said to be successful. Modeling can be done in various programs, and this work will be done in Blender.
The final paper will explain the basic terms related to polygonal modeling, texturing and rendering in Blender, which will be applied in creating a realistic interior. The idea is to show all the advantages and possibilities of this free program, which is very easy to learn considering the amount of videos on YouTube.
The focus will be on creating realistic models of furniture and details in the space. In addition, we will go through basic texturing and lighting, which will ultimately contribute to a more realistic appearance of the scene itself.
They will create a rendering of a part of the interior, which consists of a kitchen with an island, a living room and a dining room. The first step is making the necessary models of furniture, walls, doors, windows and floors. This is followed by the texturing of these models. After that, the lighting, the environment seen through the window is arranged and the final step is to render the scene using the camera. |