Abstract | Marketing u turizmu ne čini samo prodaju proizvoda i usluga. Svaki marketinški stručnjak mora
znati da postoje određene predradnje koje je potrebno odraditi kako bi sam proces marketinga bio
uspješan. Jedna od radnji koja se može istražiti jest marketinški miks na primjeru turizma i
turističkog proizvoda. Najpoznatiji i najrašireniji pojam marketinškog miksa obuhvaća proizvod,
cijenu, promociju i distribuciju. Suvremeni marketinški miks može obuhvaćati i ljude, proces i
fizičko okruženje. Turistički proizvod u destinaciji može se odrediti kao proizvod atrakcijama u
destinaciji, ali i smještajem i uslugama koje se u destinaciji nalaze. Istarska županija, uz raznoliku
turističku ponudu – od raznih manifestacija na dnevnoj razini pa do velikog broja turističkog
smještaja u hotelima, kampovima, kućama za odmor ili privatnom smještaju, može se pohvaliti i
mnogobrojnim prirodnim i kulturnim atrakcijama. Samo u Istarskoj županiji u 2022. godini
ostvareno je 4,6 milijuna dolazaka i 27,7 milijuna noćenja. U usporedbi na 2021., Istra je ostvarila
35,9% više dolazaka i 27,4% više prijavljenih noćenja turista.
U ovom radu se analizom tržišta i istraživanjem referentnih institucija utvrđivalo je li poskupljenje
usluge smještaja u Istri proporcionalno kvaliteti usluga i proizvoda i je li marketinška promocija
okrenuta promociji lokalnih manifestacija i događaja. Bitno je napomenuti da Istarska županija
ima velik broj turističkih proizvoda i usluga koje nudi i marketinškim kampanjama se na godišnjoj
razini utvrđuju i lansiraju i novi turistički proizvodi. Uz poznate festivale i događaje koji se
održavaju već nekoliko godina, na stranicama događanja koje vode turističke zajednice navedeni
su svi veći festivali, ali i sve lokalne manifestacije kako bi ih se približilo gostima koji borave u
Istri. Turističke usluge Istre, iako su neko vrijeme na tržištu i dalje su na zavidnoj razini. Zbog
stalne potražnje, cijene turističkog smještaja i za ovu godinu su porasle u odnosu na prošlu godinu.
Usporedbom cijena turističkog smještaja u Istri i Dalmaciji, dolazi se do zaključka da je ponuda
smještaja u 2023. godini u Istri za 20% skuplja od ponude smještajnih kapaciteta u Dalmaciji. S
druge strane, analiza broja dolazaka i noćenja potvrđuje da je Istra iako cjenovno skuplja i dalje
atraktivna turistima. |