Abstract | Nasilje je društveni problem. Pregledavajući sve dostupne objave, članke, znanstvena istraživanja, literaturu, reklame te medijske napise svi koriste rečenicu „Nasilje je društveni problem“. To zaista i jest tako jer posljedice nasilja, bilo kojeg oblika, odražavaju se na veću grupu ljudi. Kao društvo dužni smo prema Konvenciji o pravima djeteta učiniti sve aktivnosti za prevenciju nasilja bilo kojeg oblika. Prevenciju nasilja potrebno je kontinuirano provoditi od najranije dječje dobi. Ukoliko je prevencija učinkovita smanjit će se i broj nasilnih pojava u društvu. Djeca uče od odraslih, a odrasli zaborave da ih djeca gledaju i oponašaju. Najteži dio bilo kojoj instituciji je ući u nečiji dom i podučavati roditelje kako bi trebali odgajati svoju djecu i kako bi se trebali ponašati, ali suradnja institucija kao što su škole, policija, ustanove socijalne skrbi, zdravstvo, sudovi i udruge koje su usmjerene na obitelj, djecu i mlade može utjecati na usmjeravanje djece u pravom smjeru, odnosno u smjeru življenja bez nasilja. Struktura ovog rada odnosi se na policiju u zajednici, obrazovnom osoblju osnovnih škola i načinima prevencije nasilja među djecom i mladima. Uloga policije u preventivnim programima MAH2 i PIA u cilju prevencije nasilja prema mišljenju obrazovnog osoblja je prihvaćena i smatraju ih bitnim predavanjima. Suradnja policije i obrazovnog osoblja je poželjna i ostvariva, a uvođenjem policije u zajednici suradnja se osnažuje reagiranjem i usmjeravanjem u načine rješavanja problema. Uloga policije u zajednici nakon skoro 20-ak godina rada dobila je svoj smisao i prihvaćenost od strane društva kao i poboljšanje odnosa lokalne zajednice u rješavanju problema. Daljnjim djelovanjem i kontinuiranim provođenjem programa MAH2 i PIA pokušat će se smanjiti broj nasilnih ponašanja među djecom i mladima. |
Abstract (english) | Violence is a social problem. Reviewing all available publications, articles, scientific research, literature, advertisements and media articles, they all use the sentence "Violence is a social problem". This is indeed so because the consequences of violence, of any form, are reflected on a larger group of people. As a society, according to the Convention on the Rights of the Child, we are obliged to do all the activities for the prevention of violence of any form. Prevention of violence must be carried out continuously from the earliest childhood. If prevention is effective, the number of violent incidents in society will also decrease. Children learn from adults, and adults forget that children are watching and imitating them. The hardest part of any institution is to go into someone's home and teach parents how they should raise their children and how they should behave, but the cooperation of institutions such as schools, police, social welfare institutions, health, courts and family-oriented associations, children and young people can influence the direction of children in the right direction, i.e. in the direction of living without violence. The structure of this paper refers to community policy, educational staff of primary schools and ways to prevent violence among children and young people. According to the opinion of the educational staff, the role of the police in preventive programs MAH2 and PIA in order to prevent violence is accepted and they are considered important lectures. Cooperation between the police and educational staff is desirable and achievable, and by introducing the police into the community, cooperation is strengthened by reacting and guiding ways to solve problems. The role of the police in the community after almost 20 years of work has gained its meaning and acceptance by society, as well as the improvement of local community relations in solving problems. Further action and continuous implementation of the MAH2 and PIA programs will try to reduce the number of violent behaviors among children and young people. |