diplomski rad
Vinske ceste virovitičko-podravske županije

Ines Kožarić (2016)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovVinske ceste virovitičko-podravske županije
AutorInes Kožarić
Voditelj/MentorPetar Kurečić (mentor)
Sažetak rada
U Hrvatskoj postoje brojne komparativne prednosti što se tiče turizma, prije svega to su prirodni resursi (more, obala, planine, klima, kulturno-povijesna baština i drugo). Kako bi te komparativne prednosti postale konkurentske prednosti potrebno je znati njima upravljati. Masovni turizam uz koji se vežu more i sunce gubi na svojoj popularnosti, dok sve atraktivniji postaju selektivni oblici turizma. Poznati su mnogi selektivni oblici turizma koji pridonose održivom razvoju Hrvatske. Sam održivi razvoj je imperativ za poboljšanje turističkog tržišta koji zahtjeva stalnu nadogradnju i također je uvjet za opći razvoj turizma i turističke ponude. Vinski turizam je relativno novi trend koji se naglo razvio 1990-tih godina, a možemo reći da je to posjet vinogradima, vinarijama, gdje su kušanje vina i doživljaj vina primarni motivirajući faktor. Međutim, vinski turizam može biti i oblik turizma koji ne uključuje samo degustaciju vina na mjestima izvan mjesta stalnog boravka, već uključuje niz različitih aktivnosti kao što su posjete vinogradima i vinarijama u određene vinogradarskene regije. U ovom radu bit će objašnjen i definiran sam pojam turizma, njegova povijest nastanka, razvoj i značenje turizma, te funkcije turizma. Objasnit će prelazak iz masovnog u selektivni oblik turizma, te vinski turizam kao podoblik selektivnog. Isto tako definirat će se vinske ceste kao jedna od ponuda vinskog turizma u Hrvatskoj i gastronomija i enologaija u vinskom turizmu. U radu će se spominjati i analiza vinskih cesta Virovitičko-podravske županije koje su ujedno i primjer u radu, a na kraju rada bit će navedene turistčke ponude vinskih cesta Virovitičko-podravske županije.
Ključne riječiturizam selektivni turizam vinski turizam vinske ceste vinske ceste Virovitičko-podravske županije
Naslov na drugom jeziku (engleski)Wine roads virovitičko-podravske county
Povjerenstvo za obranuGoran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Anica Hunjet (član povjerenstva)
Petar Kurečić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-10-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
There are many competitive advantages when it comes to tourism in Croatia, primarily to natural resources. In order to become competitive advantage, it is necessary to know how to administer with the mentioned comparative advantage. Mass tourism which binds the sea and the sun is losing its popularity, but in the same time, selective forms of tourism become more attractive. There are many selective forms of tourism which contribute to the sustainable development of Croatia. The sustainable development is the imperative for improving the tourism market which requires constant upgrading, what is more, it is a requirement for the development of tourism and tourist attractions in the same time. Wine tourism is a relatively new trend in tourism, which has been developed rapidly in the 1990s, and includes visiting vineyards, wineries where a wine tasting and a wine experiencing are primary motivating factors. However, wine tourism can be a feature of tourism that not only includes wine tasting at places outside the place of permanent residence, but involves variety of activities such as visits to vineyards and wineries in certain wine growing regions. In this work will be explained and defined concept of tourism, its history of creation, development and significance of tourism, and tourism functions. In the thesis will be interpreted the transition from the mass selective forms of tourism and wine tourism as a subgroup of selective tourism. Further, there will be defined wine roads as one of the many offers of the wine tourism in Croatia, as well as the gastronomy and the enology of the wine tourism. In the work will be mentioned the analysis of the wine roads in Virovitičkopodravska county, which are also the example in the paper. At the end of the work will be listed tourist offer of the wine roads from Virovitičkopodravska county.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)tourism selective tourism wine tourism wine routes wine routes of the Virovitičko-podravska county
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:374164
PohranioJasna Kosić