diplomski rad
Subliminalne poruke: mit ili stvarnost

Igor Baj (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću
Podaci o radu
NaslovSubliminalne poruke: mit ili stvarnost
AutorIgor Baj
Voditelj/MentorAnita Jeličić (mentor)
Sažetak rada
Subliminalne poruke dugi su niz godina prisutne u gotovo svim medijima, a u ovom je radu naglasak stavljen na praksu koja se odnosi na vizualnu komunikaciju. Pojašnjeni su osnovni pojmovi kao što su subliminalne poruke i šest temeljnih audiovizualnih tehnika pomoću kojih se prenose subliminalne ili podsvjesne informacije. Pored povijesnog prikaza i navedenih primjera uporabe subliminalnih poruka u medijima analizirana su brojna sekundarna istraživanja koja upućuju da nema znanstvenog istraživanja koje bi potvrdilo učinkovitost subliminalnih poruka, osim kada je riječ o javnom mnijenju. Provedeno je i istraživanje o stavovima studenata smjera komunikologije Sveučilišta Sjever o subliminalnim porukama i njihovu utjecaju.
Ključne riječisubliminalne poruke subliminalna percepcija subliminalne tehnike subliminalne poruke u medijima stavovi o subliminalnim porukama
Naslov na drugom jeziku (engleski)Subliminal messages: Myth or Reality
Povjerenstvo za obranuDarijo Čerepinko (predsjednik povjerenstva)
Tvrtko Jolić (član povjerenstva)
Anita Jeličić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaOdnosi s javnostima
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra odnosa s javnostima
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. rel. publ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-01
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Subliminal messages are for many years present in almost all the media. In this paper, emphasis is placed on the practice relating to visual communication. Basic concepts are explained, such as subliminal perception and six core audiovisual techniques to help transmit subliminal or subconscious information. In addition to the historical account and examples of subliminal messages use in the media, numerous secondary studies are analyzed. Studies analysis shows how there are no scientific studies that confirm subliminal messages effectiveness, except those regarding public opinion. Research has been conducted on the attitudes of communication and PR students at University North regarding subliminal messages and their influence.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)subliminal messages subliminal perception subliminal techniques subliminal messages in the media attitudes about subliminal messages
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:032384
PohranioJasna Kosić