diplomski rad
Elementi osjetilnog marketinga i njihov utjecaj na ponašanje potrošača pri kupnji

Maja Pofuk (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovElementi osjetilnog marketinga i njihov utjecaj na ponašanje potrošača pri kupnji
AutorMaja Pofuk
Voditelj/MentorTanja Kesić (mentor)
Sažetak rada
U suvremenom svijetu za postizanje uspješnog poslovanja sve je važnije zadovoljstvo potrošača. Analizom ponašanja potrošača nastoji se istražiti što potrošači očekuju i što ih u potpunosti zadovoljava. Budući da potrošači kupuju doživljaj i žele se u trgovinama osjećati ugodno i dobrodošlo, prodavači trebaju sve više pažnje posvetiti elementima osjetilnog marketinga, ali i ne zanemarivati odnos cijene i kvalitete proizvoda. Marketing svakodnevno pronalazi načine i metode kako privući potrošače. U današnje doba kada su potrošači vrlo zahtjevna kategorija, marketing teško pronalazi način kako da u svijesti potrošača ostavi snažan dojam o proizvodu i prodajnom prostoru. U želji da se u svijesti potrošača izazove doživljaj, sve je važnija primjena osjetilnog marketinga koji je usmjeren na temeljna ljudska osjetila, a na taj način i na ponašanje i emocije potrošača. Osjetilni marketing ima snažan utjecaj na potrošača te na taj način upravlja njegovim emocijama i reakcijama. Osjetilni marketing odnosi se na mirise u prodajnom prostoru koji moraju biti ugodni, glazbu koja umiruje, odnosi se na boje zidova prodajnog prostora koje ga dodatno osvježavaju, ali odnosi se i na raspored robe i urednost prodavaonice. Osim organizacije rada i rasporeda robe unutar samog prodajnog prostora, važan je i odnos prema kupcu, kao i način na koji ga se uslužuje. Interijer i organizacija rada unutar prodajnog prostora od izuzetne je važnosti, no najvažnije jest da kupac iz prodavaonice izađe zadovoljan, oduševljen i sa željom da se ponovno vrati u prodavaonicu.
Ključne riječipotrošači ponašanje potrošača kupovina i proces kupovine i osjetilni marketing
Naslov na drugom jeziku (engleski)Elements of sensory marketing and its impact on consumer behavior
Povjerenstvo za obranuGoran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Anica Hunjet (član povjerenstva)
Tanja Kesić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In the contemporary world, customer satisfaction is becoming increasingly important for a business to thrive. By conducting consumer behavior analyses, we are able to study consumers’ expectations and gain insight into what gives them the highest level of satisfaction. Seeing how customers purchase a certain kind of experience and wish to feel comfortable and welcome in stores, sellers ought to focus more on elements of sensory branding, all the while keeping in mind the price to quality ratio. Almost every day do marketing divisions discover novel ways and means to attract customers. Nowadays, when consumers are part of a highly demanding category, branding forces have difficulties in finding new ways to imbue them with strong impressions of products and retail spaces. In the desire to incite a feeling in a consumer’s consciousness, it is becoming increasingly important to employ sensory branding which is focused on basic human senses, therefore directly targets consumers’ behavior and emotions. Sensory branding has a strong impact on consumers, which lends it power over their emotions and reactions. Sensory branding accounts equally for the fragrances in the retail space which have to be pleasant, the soothing music, the colors of the walls which have to lend the space a refreshing quality, as well as the way merchandise is organized and the overall neatness of the retail space. Aside from the organization of work and merchandise arrangement within the retail space, customer service is also vital to success, including the very manner in which customers are served. The interior and retail space organization are of great importance, but the most important goal is for the customer to leave the store fully satisfied and enthusiastic with the desire to return to the shop.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)consumers consumer behavior shopping and purchasing process sensory branding
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:080808
PohranioJasna Kosić