diplomski rad
Emocije kao čimbenik ponašanja potrošača

Samanta Kocijan (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovEmocije kao čimbenik ponašanja potrošača
AutorSamanta Kocijan
Voditelj/MentorTanja Kesić (mentor)
Sažetak rada
Razvojem suvremene trgovine i inovativnih marketinških aktivnosti, emocije postaju sve važniji čimbenik ponašanja potrošača. One su bitan pokretač želja, zahtjeva i potreba potrošača. Upravo zbog toga, tvrtke se sve više fokusiraju na poticanje razvoja emocija u potrošačima prilikom njihovih susreta, bilo s oglasima u raznim medijima ili pak direktno na prodajnom mjestu, gdje se potrošači nalaze neposredno pri samom predmetu prodaje. Buđenje potrebe u potrošačima i uvjeravanje u moć zadovoljavanja istih upravo kroz proizvod koji se nudi, bitne su odrednice suvremene prodaje. Potrošači traže rješenja, pa ih proizvod jednostavno mora i nuditi. No, kako bi potrošači znali što taj proizvod nudi i prije same uporabe, odnosno čak i prije kupovine istog (ponekad i prije samog stvaranja potrebe za njim), moraju biti upoznati s beneficijama proizvoda. Na koje načine se to postiže, ovisi od tvrtke do tvrtke, ali upravo ovaj dio uvelike odlučuje o uspješnosti prodaje proizvoda, a na kraju krajeva i cjelokupne uspješnosti same tvrtke. Moć buđenja emocija u svijesti potrošača zahtjevan je i vrlo bitan korak za sve tvrtke. Tvrtke koje su već same po sebi brand, lakše prodiru do emocija potrošača, jer imaju svoju povijest kvalitete, imaju sposobnost buđenja nostalgije i povjerenja, odnosno sveukupno pozitivnih emocija. Kroz ovaj rad, nastoji se dakle istaknuti važnost utjecaja emocija na ponašanje potrošača, čije želje i potrebe su sve raznovrsnije a načini za njihova zadovoljenja sve zahtjevniji.
Ključne riječiponašanje potrošača emocije stavovi motivi neuromarketing impulzivno kupovno ponašanje oglašavanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)Emotions as a factor in consumer behavior
Povjerenstvo za obranuAnica Hunjet (predsjednik povjerenstva)
Tanja Kesić (član povjerenstva)
Darijo Čerepinko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
With development of modern trade and innovative marketing activities, emotions are becoming an increasingly important factor in consumer behavior. They are an important initiator of desires, demands and needs of consumers. Because of this, companies are increasingly focusing on encouraging the development of emotions in consumers in their encounters, either with advertisements in various media or directly at the point of sale, where consumers are close to the very object of sale. The essential determinants of contemporary sales are awakening the need in consumers and the persuasion in the satisfactory power thereof exactly through the product being offered. Consumers are looking for solutions, and the product simply must provide them. However, to ensure that consumers know what the product offers even prior to use, or even before purchasing the same (sometimes even before the creation of the need for it), they must be familiar with the benefits of the product. It depends from company to company in what ways this is accomplished, but exactly this part largely decides on the success of product sales, and ultimately the entire success of the company itself. The power of awakening emotions in consumer's consciousness is demanding and very important step for all companies. Companies that are already in themselves a brand, penetrate easily into emotions of consumers, because they have their history of quality, have the ability to wake up nostalgia and confidence, and the overall positive emotions. This work tries to accentuate the importance of the influence of emotions to consumers' behaviour, having in mind that their wishes and needs are getting more and more various, while the ways to satisfy them are getting more and more demanding.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)consumers behavior emotions attitudes motives neuromarketing impulsive buying behavior advertisement
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:970825
PohranioJasna Kosić