diplomski rad
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj

Karolina Košić (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovFranšizno poslovanje u Hrvatskoj
AutorKarolina Košić
Voditelj/MentorAnica Hunjet (mentor)
Sažetak rada
Većina poduzetnika kreće sa svojim poslovanjem od nule s predmetom kojeg će predstavljati na tržištu. Svoje poslovanje razvija postepeno, a kroz razvoj svog poslovanja susreće se s problemima i velikim troškovima, izlaže se riziku od neuspjeha na tržištu ili barem nesigurnosti u samom početku što može doći i do samog zatvaranja poduzeća. Ovaj način je težak jer se ulažu velika financijska sredstva za marketing, oglašavanje odnosno dokazivanje svojeg proizvoda ili usluge na tržištu. S druge strane poduzetnici se odlučuju za pokretanje već postojećeg modela poslovanja, kao što je kupnja franšize, koja kod mnogih izaziva velike razlike u mišljenju takve vrste poslovanja. Iako je prošlo puno godina od otvaranja prvih franšiznih poslovnih objekata u Hrvatskoj, franšizno poslovanje tek treba postati poznat i široko razvijen koncept poslovanja na ovim prostorima. Većina hrvatskih poduzetnika nije svjesna politike poslovanja franšiznog koncepta te zbog toga svoje poslovne ideje pokreću otvaranjem poduzeća od nule. Poduzetnici ne prepoznaju vrijednost franšiznog poslovnog modela kojeg davatelj franšize prodaje u obliku franšize, a najčešće nemaju mogućnosti zadovoljiti visoke financijske kriterije koje postavljaju ovakve vrste poslovnih modela. Primatelji franšize nailaze na različite prepreke u postavljenim zakonodavnim okvirima što je jedan od problema pokretanja franšize u Hrvatskoj.
Ključne riječiFranšizni poslovni model franšizno poslovanje davatelj franšize primatelj franšize franšiza
Naslov na drugom jeziku (engleski)Franchising in Croatia
Povjerenstvo za obranuGoran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Tvrtko Jolić (član povjerenstva)
Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Ekonomika poduzetništva
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-27
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Most businessesman are starting their own market brake product from scratch. They develope business gradually but also often face a lot of problems, high costs of starting the company and risking the failure at the beginning of business or at least uncertainty in the outbrake to the market that can lead to the closure of newly open business. This method is difficult because it requires significant financial resource investment for marketing, advertising or demonstration of the new market brake product or service. On the other hand entrepreneurs can decide to start a pre-existing business, such as franchise, which in many cases causes different reactions and opinions. Although it has been many years since the opening of the first franchise business premises in Croatia, franchising has yet to become widely known and developed concept of operations in this region. Most of Croatian entrepreneurs are not aware of the corporate franchise concept and therefore they usually start their business ideas from scratch. They even do not recognize the value of the franchise business model that franchisor sell in the form of a franchise and usually are not able to meet the high financial criterias set by this type of a business model. Franchisees often face different obstacles in setting the legislative framework for this kind of business and that makes it the greatest problem of starting the franchise in Croatia.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Franchise business model Franchising the Franchisor the Franchisee the Franchise
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:910613
PohranioJasna Kosić