diplomski rad
Uloga i značaj boja u marketinškoj komunikaciji

Stela Kramarić (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću
Podaci o radu
NaslovUloga i značaj boja u marketinškoj komunikaciji
AutorStela Kramarić
Voditelj/MentorLjubica Bakić-Tomić (mentor)
Sažetak rada
Unatoč neospornoj važnosti boje u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji općenito, broj istraživanja utjecaja boje na ovim je područjima vrlo malen. Stoga je primarni cilj ovog rada bio ponuditi neke osnovne smjernice i uvid u korištenje boja u komunikaciji u hrvatskoj kulturi. U radu se detaljnije istražuje percepcija boja, određuju se emocionalne asocijacije koje pojedine boje izazivaju, te se mjeri zapaženost boja u marketinškoj uporabi. U ovom radu prikazana je upotreba boja kao alata marketinške komunikacije u nekoliko segmenata potrošačkog tržišta u Republici Hrvatskoj. Kroz rad provedeno je primarno istraživanje u obliku anketnog ispitivanja. Svrha istraživanja je bila utvrditi svjesnost potrošača o ulozi i značaju boja kao marketinškog alata pri donošenju odluka o odabiru preferentnog proizvoda ili usluga. Cilj ovog istraživanja bio je istražiti percepciju potrošača o utjecaju boja u okvirima marketinške komunikacije i oglašavanja. U okviru istraživanja provjerila se zapaženost određenih boja i njihov utjecaj na misli i emocije primatelja informacija. Rezultati istraživanja pokazali su kako ispitanici povezuju boje uz određene vrste proizvode te su svjesni manipulacije koja se vrši nad njima upotrebom boja u marketingu. Također, ispitanici smatraju kako marketinški stručnjaci svjesno koriste boje kao sredstvo manipulacije.
Ključne riječiboje komunikacija lanci brze prehrane manipulacija marketing oglašavanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)The role of colours in marketing communication
Povjerenstvo za obranuVladimir Šimović (predsjednik povjerenstva)
Ljubica Bakić-Tomić (član povjerenstva)
Vjekoslav Afrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaOdnosi s javnostima
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra odnosa s javnostima
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. rel. publ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-03-13
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Despite the undisputable importance of colours in advertisment and marketing communication, in general, the number of researching in this area is small. Therefore, the primary goal of this paper is to offer some main issue points and insight in the use of colours in communicating marketing messages in croatian culture. The paper explores in more detail the perception of colour, determines emotional associations that some colours make and measure the notice for colours in marketing use. This paper shows the use of colours as marketing tool in some segments of consumer's market in Croatia. The second part of the paper consists of a research in the form of a survey. The purpose of the research was to determine the awareness of consumers about the role and importance of color as a marketing tool in making decisions about choosing a preferred product or service. The aim of this study was to investigate the perception of consumers about the impact of color in terms of marketing communications and advertising. The main purpose of the study was to check the notice for certain colors and their impact on the thoughts and emotions of the recipient information. The results showed that the respondents associate colors with certain types of products and are aware of the manipulation that takes place over them using colors in marketing. Also, respondents believe that marketers consciously used color as a means of manipulation.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)advertising colour communication fast food chains manipulation marketing
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:100211
PohranioJasna Kosić