Naslov | Uloga i značaj boja u marketinškoj komunikaciji |
Autor | Stela Kramarić |
Voditelj/Mentor | Ljubica Bakić-Tomić (mentor)
|
Sažetak rada | Unatoč neospornoj važnosti boje u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji općenito,
broj istraživanja utjecaja boje na ovim je područjima vrlo malen. Stoga je primarni cilj
ovog rada bio ponuditi neke osnovne smjernice i uvid u korištenje boja u komunikaciji
u hrvatskoj kulturi. U radu se detaljnije istražuje percepcija boja, određuju se
emocionalne asocijacije koje pojedine boje izazivaju, te se mjeri zapaženost boja u
marketinškoj uporabi. U ovom radu prikazana je upotreba boja kao alata marketinške
komunikacije u nekoliko segmenata potrošačkog tržišta u Republici Hrvatskoj. Kroz
rad provedeno je primarno istraživanje u obliku anketnog ispitivanja. Svrha istraživanja
je bila utvrditi svjesnost potrošača o ulozi i značaju boja kao marketinškog alata pri
donošenju odluka o odabiru preferentnog proizvoda ili usluga. Cilj ovog istraživanja bio
je istražiti percepciju potrošača o utjecaju boja u okvirima marketinške komunikacije i
oglašavanja. U okviru istraživanja provjerila se zapaženost određenih boja i njihov
utjecaj na misli i emocije primatelja informacija. Rezultati istraživanja pokazali su kako
ispitanici povezuju boje uz određene vrste proizvode te su svjesni manipulacije koja se
vrši nad njima upotrebom boja u marketingu. Također, ispitanici smatraju kako
marketinški stručnjaci svjesno koriste boje kao sredstvo manipulacije. |
Ključne riječi | boje komunikacija lanci brze prehrane manipulacija marketing oglašavanje |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | The role of colours in marketing communication |
Povjerenstvo za obranu | Vladimir Šimović (predsjednik povjerenstva) Ljubica Bakić-Tomić (član povjerenstva) Vjekoslav Afrić (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Sjever |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Sveučilišni centar Varaždin Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću |
Mjesto | Koprivnica |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | diplomski |
Naziv studijskog programa | Odnosi s javnostima |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra odnosa s javnostima |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag. rel. publ. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-03-13 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Despite the undisputable importance of colours in advertisment and marketing
communication, in general, the number of researching in this area is small. Therefore,
the primary goal of this paper is to offer some main issue points and insight in the use
of colours in communicating marketing messages in croatian culture. The paper
explores in more detail the perception of colour, determines emotional associations
that some colours make and measure the notice for colours in marketing use. This
paper shows the use of colours as marketing tool in some segments of consumer's
market in Croatia. The second part of the paper consists of a research in the form of a
survey. The purpose of the research was to determine the awareness of consumers
about the role and importance of color as a marketing tool in making decisions about
choosing a preferred product or service. The aim of this study was to investigate the
perception of consumers about the impact of color in terms of marketing
communications and advertising. The main purpose of the study was to check the
notice for certain colors and their impact on the thoughts and emotions of the recipient
information. The results showed that the respondents associate colors with certain
types of products and are aware of the manipulation that takes place over them using
colors in marketing. Also, respondents believe that marketers consciously used color
as a means of manipulation. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | advertising colour communication fast food chains manipulation marketing |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:100211 |
Pohranio | Jasna Kosić |