Naslov | Komunikacijsko manipuliranje |
Naslov (engleski) | Manipulation in communication |
Autor | Dražen Fiolić |
Mentor | Ljubica Bakić-Tomić (mentor) |
Član povjerenstva | Majda Tafra-Vlahović (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ljubica Bakić-Tomić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ljerka Luić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica |
Datum i država obrane | 2017-02-18, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija |
Sažetak | U ovom diplomskom radu na temu "Komunikacijsko manipuliranje" govori se
općenito o komunikaciji kao važnom dijelu ljudskog života. Ljudi ovise jedni o
drugima, tj. ovise o komunikaciji. Komunikacija je neophodan dio ljudskog života, a
služi ispunjenju svakodnevnih potreba. Komunikacijom, dvije ili više osoba,
razmjenjuju informacije i utječu na mišljenja i ponašanja.
Također, manipulacija kao metoda kontroliranja ponašanja druge osobe, drugi
je dio, onaj važniji ovog rada. Često odnos između ljudi nije iskren i otvoren. Većina
ljudi sebe stavlja na prvo mjesto, te određenim radnjama pokušava napraviti sve što
im je u osobnom interesu. Manipulacija je jedan od modela ponašanja obilježen
pokušajima da se iskoriste međuljudski kontakti, a cilj manipulacije je uspostavljanje
kontrole nad drugom osobom radi postizanja cilja, kroz izazivanje emocija kod osobe
kojom se manipulira.
Dio rada bavi se manipulacijom kroz medije i kako ona utječe na mlade ljude
danas. Mladi su izloženi raznim utjecajima i manipulacijama kojih možda nisu ni
svjesni. Dostupnost interneta i televizije omogućava mladima uvid u razne sadržaje,
te tako mjenja njihov stav ili mišljenje o nečemu. Kao dio medijske manipulacije mogu
se navesti i subliminarne poruke koje uvelike utječu na preferencije korisnika.
Cilj provedenog empirijskog istraživanja bio je utvrditi svjesnost studenata
Sveučilišta Sjever o komunikacijskom manipuliranju, kako interpersonalnom tako i
medijskom. Rezultati istraživanja pokazali su kako većina ispitanika upravo smatra
kako je manipulacija i propaganda danas svakodnevno prisutna u komunikaciji,
pogotovo medijskoj komunikaciji, te su se svi studenti složili kako je medijska
manipulacija najprisutnija upravo na televiziji. |
Sažetak (engleski) | This thesis on the topic "Communication manipulation" talk generally about
communication as an important part of human life. People depend on each other and
they depend on communication. Communication is an essential part of human life,
and serve the fulfillment of their daily needs. Communication, two or more people
share information and influencing opinion and behavior.
Also, the manipulation as a method of controlling the behavior of other people,
is the second part, the more important this work. Often the relationship between
people is not honest and open. Most people puts himself in the first place, and
specific actions trying to do whatever is in their personal interest. Manipulation is one
of the models of behavior marked by attempts to exploit interpersonal contacts, and
the goal of manipulation is to establish control over another person to achieve the
goal, through the emotions of a person to be so manipulated.
Part of the work deals with the manipulation of the media and how it affects
young people today. Young people are exposed to various influences and
manipulations which may not be even aware of. The availability of the Internet and
television, allows young people an insight into the various facilities, thus changing
their attitude or opinion about something. As part of media manipulation can be
stated and subliminal messages that greatly affect the users' preferences.
The objective of the empirical research was to determine the awareness of
students of the University of North communication manipulating how interpersonal
and media. The results showed that most respondents considered just as
manipulation and propaganda today is present in daily communication, especially
media communication, and all students agreed that media manipulation is most just
on television. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:122:287095 |
Studijski program | Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2017-03-02 15:07:13 |