Sažetak | Na temelju provedenog istraživanja, ovaj rad istražuje mogućnosti lansiranja novog proizvoda
i sagledava teorijsku ideju novog proizvoda i njegovo uvođenje na tržište. Preciznije, svaki dan
na tržište ulazi novi proizvod kao rezultat žestokog rivalstva i borbe za svakog kupca. Poduzeća
moraju zadovoljiti zahtjeve tržišta, zbog čega je ključno brzo lansirati nove proizvode, brzo
proizvoditi visokokvalitetne proizvode i steći tržišni udio. Proizvodi koji su rezultat razvoja ili
kupnje potpuno novih proizvoda nazivaju se novim proizvodima jer imaju značajke koje ih
izdvajaju od sličnih artikala koji su već na tržištu i potrošači ih kao takve mogu identificirati.
Na tržištu postoji šest različitih vrsta novih proizvoda: proizvodi koji su potpuno novi,
proizvodne linije koje se dodaju već postojećoj proizvodnoj liniji, proizvodi koji se
repozicioniraju, proizvodi koji su poboljšani i revidirani te proizvodi s manjim troškovima. Šest
faza obuhvaća razvojni proces za nove proizvode: ideja, stvaranje novog koncepta, testiranje
koncepta, dizajn i razvoj proizvoda, testiranje prototipa i komercijalizacija. Cilj tvrtke je
produžiti fazu zrelosti, tijekom koje je proizvod najbolji, koliko god je to moguće. Svaki
proizvod funkcionira kao živo biće s korisnim vijekom trajanja koji je definiran njegovim
životnim ciklusom. Međutim, prije nego što proizvod uopće može prijeći u zrelu fazu, potrošači
ga moraju priznati i prihvatiti. Difuzija proizvoda je proces kojim kupci usvajaju proizvod koji
se predstavlja na tržištu. Postoji pet vrsta potrošača na temelju toga koliko brzo je proizvod
prihvaćen i raširen na tržištu: inovatori, rani usvojitelji, rane većine, kasne većine i neodlučni.
Tvrtke često proširuju svoju ponudu proizvoda, dodaju nove artikle kako bi zaokružile svoju
ponudu, bolje zadovoljile potrebe kupaca, postale konkurentnije, uspjele u poslovanju i
potaknule učinkovitost, ekonomičnost i profitabilnost uz smanjenje prodajnog rizika i veće
korištenje svojih proizvodnih mogućnosti. Tvrtka koja često proširuje svoju liniju proizvoda je
Kraš d.d., a list daje primjer proširenja linije proizvoda novom ponudom. Cilj rada je pružiti
teoretsko objašnjenje razvoja novih proizvoda te prikazati isto na konkretnom primjeru. |