master's thesis
Odijevanje kao komunikacija

Vedrana Duić Loparić (2015)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću
Metadata
TitleOdijevanje kao komunikacija
AuthorVedrana Duić Loparić
Mentor(s)Ljubica Bakić-Tomić (thesis advisor)
Abstract
Odijevanje i komunikacija teme su koje su oduvijek intrigirale brojne teoretičare i istraživače. Cilj diplomskog rada bio je doznati kolika je osviještenost ljudi na društvenoj mreži Facebook da je odjeća ne samo odjevni predmet nego i sredstvo komuniciranja te otkriti mišljenje korisnika društvene mreže Facebook o vlastitom komuniciranju odjećom i percipiranju drugih. Hipoteze su formirane na temelju pitanja razlikuju li se u većoj mjeri mišljenja korisnika društvene mreže Facebook o komuniciranju odjećom po dobi ili po spolu, koji spol veću pozornost pridaje prilagođavanju odjeće situaciji, postoji li razlika među dobnim skupinama u korištenju odjeće kao odrazu osobnosti, postoji li razlika među dobnim skupinama u korištenju odjeće kao odrazu društvenog statusa te jesu li korisnici društvene mreže Facebook mišljenja da je boja odjeće sredstvo komunikacije. Primarni podaci prikupljeni su elektonskim upitnikom koji je distribuiran putem društvene mreže Facebook u razdoblju od 15. do 26. prosinca 2014. godine. Analizom rezultata utvrđena je ispravnost četiriju postavljenih hipoteza, odnosno hipoteze da se mišljenja korisnika društvene mreže Facebook o komuniciranju odjećom razlikuju više po spolu, nego po dobi, da žene korisnice društvene mreže Facebook u većoj mjeri od muškaraca pozornost pridaju odabiru odjeće i prilagođavanju situaciji u kojoj se nalaze, da stariji korisnici društvene mreže Facebook u većoj mjeri od mlađih korisnika pozornost pridaju simboličkoj funkciji odjeće kao društvenom statusu te da korisnici društvene mreže Facebook, neovisno o spolu i godinama, smatraju da je boja odjeće sredstvo komunikacije. Hipoteza da mlađi korisnici društvene mreže Facebook u većoj mjeri od starijih korisnika pozornost pridaju simboličkoj funkciji odjeće kao izrazu vlastite osobnosti nije potvrđena.
Keywordsclothing communication opinion age gender reflection of personality social status color Facebook users research
GranterSveučilište Sjever
Lower level organizational unitsSveučilišni centar Varaždin
Odjel za komunikologiju i odnose s javnošću
PlaceKoprivnica
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Public Relations
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmePublic Relations
Academic title abbreviationmag. rel. publ.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-03-12
Parallel abstract (English)
Clothing and communication are subjects that have always intrigued many theorists and researchers. The aim of thesis is to find out what is the level of awareness of people on social network Facebook regarding that the clothes are not just clothing but also means of communication and to find out opinions of the users of social network Facebook on their own communication through clothing and perception of others. Hypothesis are formed on the basis of questions: do the opinions of users of social network Facebook on communicating through clothing vary to a greater extent by age or gender, which gender gives greater attention to adjusting clothing to specific situation, are there any differences between using the clothing as a refelection of personality in different age groups, are there any differences between using the clothing as a social status in different age groups and do the users of social network Facebook consider colors of clothing as means of communication. Primary data was collected through an electronic questionnaire which was distributed through the social network Facebook in the period from 15th to 26th of December 2014. The results have shown that four stated hypothesis are correct, i.e. the hypothesis that opinions of Facebook users on communicating through clothes vary more by gender than by age, that female Facebook users give more attention than the male users to the selection of clothing and adjusting it to the specific situation, that older Facebook users give more attention than younger users to the simbolic function of clothing as a social status and that Facebook users, regardless of the age or gender, consider the color of clothing as means of communication. The hypothesis that younger Facebook users give greater attention to the simbolic function of clothing as an expression of their personality than the older users has not been confirmed.
Parallel keywords (Croatian)odijevanje komunikacija mišljenje dob spol odraz osobnosti društveni status boje korisnici društvene mreže Facebook istraživanje
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:323785
CommitterJasna Kosić